Wednesday, April 30, 2014

Min första PJ konsert

Oslo Spektrum, 2000-06-29
Pearl Jam hade inte spelat i Skandinavien sedan 1993, och då hade jag inte fått åka på konserten för mamma, så jag var sjukt taggad inför denna spelningen. Pearl Jam var väldigt stora i min umgängeskrets i början och mitten av 90-talet men på slutet så var det många som hade tappat intresset. Det var därför ingen som ville gå på konserten med mig, men det spelade absolut ingen roll. Jag skulle gå. Basta. Så jag gick själv.
Och jag hade "the time of my life"!! :-) Pearl Jam levererar verkligen live, det var en helt fantastisk stämning. Trängde mig nästan längst fram - där det var så trångt att jag mest svävade fastklämd mellan alla andra, utan kontakt med golvet. Lite obehagligt (speciellt med tanke på vad som hände på Roskilde dagen efter denna konserten...) så jag drog mig tillbaka lite igen och stod på högersidan och "bangade". Och njöt. Jag vill tillbaka :-)

Hela konserten kan ses/lyssnas på här:

No comments:

Post a Comment